فیلم | کلید موفقیت انسان چیست
کد خبر: 3896582
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
از ثری تا ثریا/ 12

فیلم | کلید موفقیت انسان چیست

انسان‌ها برای رسیدن به موفقیت در کارگاه‌های مختلفی شرکت می‌کنند، اما حضرت امیر(ع) در یک جمله کوتاه راز موفقیت را بیان کرده‌اند که اگر می‌خواهی موفق باشی و رابطه‌ات را با بندگان خدا اصلاح کنی، ابتدا رابطه‌ات را با خدا اصلاح کن.

به گزارش ایکنا، محسن اسماعیلی،‌ عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و نهج‌البلاغه‌پژوه، در دوازدهمین بخش درس‌گفتارهای علوی می‌گوید: کتاب‌ها، کلاس‌ها و کارگاه‌های زیادی را دیده‌اید که به عنوان راه موفقیت برگزار می‌شود و به عنوان مهارت زندگی به دنبال این هستند که چه کنیم تا روابط خود را با دیگران به بهترین شکل ممکن برقرار کنیم و در یک کلام، در جامعه به عنوان یک انسان موفق شناخته شویم.

کلید موفقیت و یا راز موفقیت از جمله این عنوان‌هاست که بر روی در و دیوار شهر آن را می‌بینیم و هر کسی برای موفقیت راه حلی ارائه می‌دهد و راه‌حلی که امیرمؤمنان(ع) به ما یاد دادند، راه‌حل آسان و البته اثرگذاری است و شاید هم برای موفقیت راهی جز این نباشد.

امیرمؤمنان(ع) فرمود: «اگر می‌خواهید رابطه خود را با بندگان خدا اصلاح کنید، ابتدا رابطه خود را با خدا اصلاح کنید. کسی که توانسته رابطه خود را با خدا اصلاح کند، رابطه دیگران با او به خوبی قابل اصلاح است و نیازی نیست برای آن فکر جداگانه‌ای صورت گیرد. چون خدا محبت بندگان خودش و کسانی را که عمل صالح انجام می‌دهند، به لطف و کرمش در دل دیگران می‌اندازد، خواه بخواهند یا نخواهند.»

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha